/Files/images/булынг-штрафи.png

"Протидія булінгу у шкільному колективі" актуальна та вкрай важлива тема. Сьогодні представники Національної поліції провели виховний захід у 6-а класі (класний керівник Єрьоміна О.Ю) та нагадали дітям про принципи відповідального та толерантного спілкування. Дякуємо нашим гостям за інформативний та цікавий урок. Чекаємо нових зустрічей.

/Files/images/J-33.jpg

Сьогодні у нашому закладі були гості - представники Національної поліції. В ході зустрічі у 5-б класі (класний керівник Цинкуш Н.В) було розглянуто важливу та актуальну тему "Протидія булінгу у шкільному колективі". Дякуємо нашим гостям за інформативний та цікавий урок. Чекаємо нових зустрічей.

/Files/images/J-25.jpg/Files/images/J-26.jpg

"Протидія булінгу у шкільному колективі" актуальна та вкрай важлива тема. Сьогодні представники Національної поліції провели виховний захід у 5-а класі (класний керівник Продан В.В) та нагадали дітям про принципи відповідального та толерантного спілкування.

/Files/images/J-23.jpg/Files/images/J-24.jpg

Протидія булінгу – пріоритетний напрямок виховання. Веселе та із запалом пройшов виховний захід у 10-б класі (класний керівник Цинкуш Н.В) - "Розуміння та довіра". Ми все ж таки знайшли спільну мову і змогли домовитися:)

/Files/images/I-45.jpg/Files/images/I-46.jpg

2019-2020 навчальний рік

План проведення заходів тематичного тижня

«СТОП булінг. Десять кроків толерантності»

11.11.2019-22.11.2019

Термін проведення заходу Захід Зміст заходу Класи Відповідальний
1 11.11.2019 «СТОП БУЛІНГ» Виготовлення інформаційних плакатів та пам’яток 1-11 Гречка А.В Цинкуш Н.В Представники шкільного самоврядування (учні 10А класу)
2 12.11.2019 Всесвітній день доброти. Уроки доброти «Давай дружити» 2 Гречка А.В Цинкуш Н.В Представники шкільного самоврядування (9А,9Б,9В)
«Добрі справи» 3
«Робити добро модно» 4
3 13.11.2019 Всесвітній день доброти. День добрих справ Наповнення годівничок на території школи 1-4 Гречка А.В Цинкуш Н.В
Відвідання притулку «Дай лапу, друг» 5-9
Усний журнал «Хто вигадав це свято» 5-11
4 14.11.2019 «Скажемо боулінгу НІ» Єдина виховна година 5-11 Класні керівники
5 15.11.2019 Всесвітній день толерантності Усний журнал 5-11 Якименко О.В
6 18.11.2019 «Проблеми спілкування» Круглий стіл 9-11 Гречка А.В Цинкуш Н.В
7 19.11.2019 Відеозал «Так не можна!» Перегляд відео відповідної спрямованості на уроках «Основи здоров’я» 5-9 Гречка А.В Цинкуш Н.В Якименко О.В
8 20.11.2019 «Ми вчимося дружити» Конкурс малюнків «Моє щасливе дитинство» 1-9 Гречка А.В Цинкуш Н.В
Конкурс фотографій «Давай дружити» 5-9
9 Протягом тижня «Скажемо боулінгу НІ» Відео челендж 10-11 Гречка А.В Цинкуш Н.В
10 Протягом тижня «СТОП БУЛІНГ» Виставка літератури 1-11 Куртова О.О

Також в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності» сьогодні,22.11.2019, у 9-А (класний керівник Білоножко О.М), 9-Б (класний керівник Цинкуш Н.В) та 9-В (класний керівник Майоренко О.В) класах шкільним психологом Ситник Н.В та соціальним педагогом Чемирис А.В були проведені години спілкування «Скажемо боулінгу НІ».

/Files/images/8-12.jpg/Files/images/8-13.jpg/Files/images/8-14.jpg

Триває шкільний тиждень «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності». Так, 22.11.2019, шкільним психологом Ситник Н.В та соціальним педагогом Чемирис А.В були проведені години спілкування «Скажемо боулінгу НІ» у 8-А (класний керівник Бадя О.Р) та 8-Б (класний керівник Скляр І.В) класах.

/Files/images/8-10.jpg /Files/images/8-11.jpg

Тривають заходу в рамках тематичного шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності». Так сьогодні,20.11.2019, в шкільні бібліотеці розпочала роботу тематична виставка «Стоп булінг». Дякуємо шкільному бібліотекарю Куртовій О.О за організацію тематичної виставки.

/Files/images/7-87.jpg

В 2019 році відзначається 30-річчя Конвенції про права дитини, а сьогодні, 18 листопада відзначається Європейський день захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства. Тема важлива, ніж будь-коли, – підтримка здатності дітей протидіяти сексуальному насильству. Адже Український фонд «Благополуччя дітей» не втомлюється закликати: навчіть дитину захищатися! Саме тому в 9-Б класі (класний керівник Цинкуш Н.В) відбувся виховний захід «Скажемо насильству НІ!» #EndChildSexAbuseDay_CWBF.

/Files/images/7-57.jpg/Files/images/7-58.jpg

Сьогодні, 18.11.2019 у 8-А класі (класний керівник Бадя О.Р) була проведена виховна година "Стоп. Булiнг". В ході виховної години діти ознайомились з поняттям булiнг, навчились розпізнавати маркери боулінгу та дружні піддражнювання, розробили стратегію подолання булiнгу та називали джерела допомогу жертвам цькування.

/Files/images/7-55.jpg/Files/images/7-56.jpg

15.11.2019, в рамках шкільного тематичного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності» у 9-Б класі (класний керівник Цинкуш Н.В) відбулась виховна година «Стоп. Булінг. Толерантне ставлення один до одного». В ході заходи учні обговорили проблеми спілкування у сучасному суспільстві, ознайомились із алгоритмом дій у разі виникнення подібних ситуацій та пройшли анкетування.

/Files/images/7-43.jpg/Files/images/7-44.jpg/Files/images/7-45.jpg

Міжнародний день толерантності — свято, яке відзначається 16 листопада в усьому світі. Його запровадили у 1995 році за рішенням ЮНЕСКО. Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості. У ній йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідань, етносу або кольору шкіри. Саме тому, 15.11.2019, напередодні такої визначної дати учні 9-Б класу (класний керівник Цинкуш Н.В) провели усний журнал «Міжнародний день толерантності» підготовлений разом із вчителем історії Якименко О.В. в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності». В ході заходу дівчата вкотре нагадали про неможливість цькування та відповідальність за подібні дії, та ознайомили учнів із підготовленими інформативними листівками.

/Files/images/7-40.jpg/Files/images/7-41.jpg/Files/images/7-42.jpg

Не менш насичено та цікаво пройшов день в учнів 7-В класу (класний керівник Якименко О.В). До школярів сьогодні завітав гість - Зубко Марія Петрівна, представник бібліотеки «Юний читач». Для дітей було проведено захід « 16 листопада – Всесвітній день толерантності» в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності».

/Files/images/7-28.jpg/Files/images/7-29.jpg

Учні 9-Б класу (класний керівник Цинкуш Н.В) не стояли осторонь Всесвітнього дня Добра.Так,13.11.2019, дівчата підготували та провели усний журнал «Всесвітній день Доброти. Давайте творити добро разом» для учнів 7-9 класів в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності». Дякуємо дівчатам за цікаву інформацію.

/Files/images/7-26.jpg/Files/images/7-27.jpg

Також, 13.11.2019, в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності» учні 8-Б класу (класний керівник Скляр І.В) провели усний журнал «Всесвітній день Доброти. Давайте творити добро разом» для учнів 5-6 класів. Дякуємо Болотній Анастасії та Мороз Маргариті за цікаву інформацію та проведену роботу.

/Files/images/7-25.jpg

Учні 3-Б класу (класний керівник Гніпа О.І) разом із учнями 9-А класу (класний керівник Білоножко О.М) долучились до відзначення Всесвітнього дня Доброти. Старшокласники провели урок доброти в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності» та нагадали дітям про такі поняття як дружба, доброта, допомога. Дякуємо учням 9-А класу за цікавий урок.

/Files/images/7-23.jpg/Files/images/7-24.jpg

Долучились до Всесвітнього дня доброти і учні 3-А класу ( класний керівник Шурхаленко Т.М). Діти разом із ученицями 9-А класу (класний керівник Білоножко О.М). Молодші школярі під час уроку-вікторини грали, розгадували загадки, обговорювали відео. Дякуємо учням 9-А класу за цікаві та пізнавальні уроки.

/Files/images/7-20.jpg/Files/images/7-22.jpg

Цікаво та по доброму відзначили Всесвітній день добра учні початкових класів. До молодших школярів із уроком-вікториною завітали учні 9-А класу (класний керівник Білоножко О.М). Старшокласники провели урок доброти в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності». В ході уроку учні 3-В класу (класний керівник Білоус М.О) подивились мультфільми про різні прояви доброти та вчились творити добрі справи. Дякуємо, Ночовній Марині Олександрівні за допомогу у проведені уроків.

/Files/images/7-17.jpg/Files/images/7-18.jpg/Files/images/7-19.jpg

«У Всесвітній день Добра – розпочни свій день з добра!» Під таким гаслом розпочався сьогоднішній день в нашому навчальному закладі. Всесвітній день доброти, на думку засновників свята, – це можливість нагадати людям про важливість прояву людяності і взаємодопомоги у повсякденному житті. Всесвітній день доброти святкують 13 листопада. Саме цього дня 1998 року на Першій конференції Всесвітнього руху доброти в Токіо було засновано нове свято. Його ініціатором став волонтерський рух «За доброту». Цілі і завдання організації – надихати людей на добрі вчинки і сприяти поліпшенню життя у світі за допомогою добрих вчинків. Дякуємо нашому чарівному янголу – учениці 8-Б класу Болотній Анастасії (класний керівник Скляр І.В) за добрий початок дня.

/Files/images/7-14.jpg/Files/images/7-15.jpg/Files/images/7-16.jpg

13.11.2019, весь світ відзначає Всесвітній день Добра. Тому сьогодні шкільним самоврядуванням в рамках тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності» було оформлено інформативний куточок «Добро починається з тебе».

/Files/images/7-13.jpg

11 листопада, у нашій школі розпочався тиждень "Стоп.Булінг.10 кроків толерантності". Так у 9-В класі (класний керівник Майоренко О.В.) пройшла тематична година з профілактики булінгу. За допомогою різних інтерактивних вправ, анкетування, перегляду відео учні сформували уявлення про булінг як вид насильства, згадали про існуючі види насильства та відповідальністьза його вчинення.

/Files/images/6-87.jpg/Files/images/6-88.jpg

План

заходів щодо профілактики булінгу

2019 – 2020 навчальний рік

№ п/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах Вересень Психолог школи Ситник Н.А.
2 Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособис-тісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року Класні керівники, класоводи, практичний психолог школи Ситник Н.А.
Інформаційно-профілактичні заходи
1 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції Батьки здобувачів освіти Вересень Директор школи Тимошенко Ф.М.
2 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » Методична кухня класних керівників Жовтень Заступник директора з НВР Юрченко Л.Д. Керівник ШМО Єрьоміна О.Ю.
3 Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» Педагогічний колектив Жовтень Заступник директора з НВР Юрченко Л.Д.
4 Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1 – 11 Упродовж року Психолог школи Ситник Н.А.
5 Контроль стану попередження випадків булінгу Нарада при директорі Квітень Директор школи Тимошенко Ф.М.
6 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогічний колектив Упродовж року Заступник директора з НВР Ситник Н.А.
7 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 Упродовж року Класоводи
8 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять 1-11 Упродовж року Класні керівники та класоводи
9 Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості 5 – 11 Упродовж року Учителі інформатики
10 Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії 1-11 Упродовж року Класоводи, учителі літератури, історії
11 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» 1-11 10-14 грудня Класні керівники та класоводи, учителі правознавства, практичний психолог школи
Психологічний супровід
1 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-11 Упродовж року Психолог школи Ситник Н.А.
2 Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час 1-11 Упродовж року Психолог школи Ситник Н.А.
3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 Упродовж року Психолог школи Ситник Н.А.
4 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-11 Упродовж року Психолог школи Ситник Н.А.
Робота з батьками
1 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» 1-11 Упродовж року Класні керівники та класоводи
2 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини 1-11 Упродовж року Психолог школи Ситник Н.А.
3 Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» За запитом Січень – Лютий Психолог школи Ситник Н.А.
4 Інформаційна робота через інтернет-сторінки Упродовж року Заступник директора з НВР Юрченко Л.Д.

Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству

/Files/photogallery/003.jpg

Що таке "булінг" та чому про нього треба знати всім

Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Під терміном "булінг", пояснюють в Біляївському районному центру соціальних служб для сім'ї, молоді та дітей,– це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження.

Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються.

Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.

/Files/images/02-29.jpg

Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу

Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати, вигадувати хворобу у шкільні дні.

1. Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах.

2. Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно.

3. Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо пояснити.

4. Може почати говорити про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні.

5. Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.

6. Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.

7. Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.

8. Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

/Files/images/1-min.png/Files/images/2-min.png

Скільки дітей страждають від булінгу

За статистикою,80%українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього.В усіх соціальних системах завжди є лідер, середня група і так званий «вигнанець».

У початковій школі діти ще не займаються жорстким булінгом, але вже можуть бути непривітнимидо інших. Щойно вчитель починає вибудовувати систему конкуренції та пріоритетів — діти починають один одного травити. А справжній булінг почнеться у середній школі — з 10-11 років — вік входження у підліткову кризу.

Обов’язок шкільного психолога, вчителя — виявити лідера, схильного ініціювати цькування інших проводити, вести з ним дружні бесіди, виробляючи толерантність.

/Files/images/плакат_стоп_булінг_новий-723x1024.jpg

Чому діти стають жертвами булінгу

Психологи визначають декілька основних причин:

Ø Занижена самооцінка. Навіть якщо дитина виявляє її через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.

Ø Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти - нещасна, хвора, росте без батька...Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі.

Ø Атмосфера в класі. Бувають колективи, створені самостійно або руками вчителя, в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

/Files/photogallery/Булінг3.jpg

Що робити батькам

Ø У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.

Ø Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.

Ø Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.

Ø Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.

Ø Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись.

Ø Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо).

Ø Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/однокласника.

Ø Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.

Ø Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи.

Ø Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.

Ø Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.

Ø Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.

Ø Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.

Ø Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

/Files/photogallery/12.jpg

Що робити вчителям

Завдання вчителів - відслідковувати ситуацію в класі. Спеціалісти-конфліктологи пропонують дуже корисне завдання, яке допомагає визначити, чи є в колективі діти, які перебувають в ситуації жертви.

Перед початком уроків попросіть кожну дитину на аркуші паперу написати прізвища чотирьох дітей, з якими вона хоче сидіти поруч за партою. А також прізвище того, кого вона вважає своїм найкращим другом. Коли вчитель проаналізує результати, то легко помітить, кого з дітей «забули», не згадали зовсім.

Цей метод має назву «розстановка сил». Завдяки йому можна дослідити комунікацію в колективі й дізнатися, хто в класі жертва, хто агресор, хто є неформальним лідером, а від кого відвернулися однолітки.


/Files/photogallery/01.jpg

Як допомогти дитині-агресору

Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу. Якщо ваша дитина - агресор, радимо:

Ø Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це".

Ø Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.

Ø Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".

Ø Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.

Ø Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.

Ø Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство.

Ø Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.

Ø Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення.

Ø Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.

Ø Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.

/Files/images/Б1.jpg

Чому важливо вчасно відреагувати

Булінг впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті.

Ті, хто піддаються булінгу:

Ø втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня;

Ø відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;

Ø втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;

Ø втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

Ті, хто булять:

Ø частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;

Ø частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.

Ті, хто вимушені спостерігати:

Ø часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;

Ø потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу.

Ø Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід, що робить проблему найпоширенішою причиною звернень до дитячого психолога.


/Files/images/Б2.jpg

/Files/photogallery/Телефони.png /Files/photogallery/002.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 3975