2022 - 2023 навчальний рік

Графік роботи психолога ЗОШ № 29 Южакової Світлани Вікторівни (тел.: 066-540-32-05, Viber, Telegram)

ПОНЕДІЛОК 11.00 - 16.30- консультація для батьків учнів

ВІВТОРОК: 13.30 - 16.30 - індивідуальна робота з учнями

СЕРЕДА: 14.00 - 18.00 - робота з учнями у групах

ЧЕТВЕР: 13.30 - 16.30 - індивідуальна робота з учнями

П’ЯТНИЦЯ: 12.30 - 16.30 - робота з педагогічним колективом


2021-2022 навчальний рік

Година психолога

Сьогодні, в Міжнародний день обіймів, учні 7-их класів підвищували свій рівень емоційного інтелекту, слухали та відчували, спостерігали та усвідомлювали свої почуття на уроці.

Учні дізналися, яким чином і навіщо можна регулювати свій емоційний стан, як афективна сфера особистості допомогає або, навпаки, заважає у досягненні успіху.

Розумний контроль сприяє збереженню як психічного, так і фізичного здоров’я. А непрожиті емоції - це проява психосоматики у майбутньому, причина безлічі захворювань.

Учні побачили в ігровій формі, які ще бувають незвичні емоціні стани, ознайомилися з практичними вправами, які допоможуть їм в житті конструктивно та екологічно проживати реакції на різні обставини, наприклад, під час написання контрольної роботи.

Також попрацювали над своїми критеріями вольового процесу. Здатність контролювати свої емоції, думки та поведінку ми називаємо самоконтролем і ґрунтується він на волі - вищій психічній функції, що визначає здатність людини приймати усвідомлені рішення і втілювати їх у життя. І емоціний інтелект, і самоконтроль емоцій, і вольові аспекти, особистості, усвідомлення та розвиток цих компонентів допоможуть нашим дорослим дітям.

Дякую уважним, вдячним учням за співпрацю!

Обійміть своїх діточок, вони - найкращі!

/Files/images/E-58.jpg /Files/images/E-59.jpg

Година психолога

Сьогодні, 20.01.2022, учні 6-Б та 6-В класів взяли участь у заході «Структура особистості: емоції та саморегуляція». Діти дізнались про природу емоцій та види емоційних станів. Як емоції впливають на якість життя.

/Files/images/E-56.jpg /Files/images/E-57.jpg

Всесвітня акція "16 днів проти насильства"

Соціально-психологічною службою (психолог Южакова С.В, педагог соціальний Ніконенко К.І.) серед учнів 4-х та 5-6 класів у період листопад-грудень проходять заходи, в яких діти отримують корисну інформацію, а саме:

· коло спілкування та особисті кордони; яка відстань має бути між знайомими та незнайомими людьми;

· розглянули поняття "сексуальне насильство" та обговорили психологічний портрет людини, схильної до насильства;

· поговорили про те, які можуть бути реакції людини у стані шокової ситуації;

· що таке безпечні та небезпечні дотики та як їх розрізнити; що робити, якщо тобі не подобається щось у спілкуванні; до кого звернутися за допомогою.

Учні дізналися про те, що таке персональна інформація та як нею користуватись в мережі Інтернет;

пограли у гру "лайк та дизлайк", обговорили правила поведінки у мережі Інтернет;

про ризики розголошення персональної інформації та можливі наслідки публікації фотографій і розміщення персональної інформації в соцмережах, та намалювали Гуглика #stop_sextинг

Дякуємо нашим уважним та слухняним учням за активну участь та уважність до цієї важливої теми. Сподіваємось, що діти завжди будуть у безпеці!

/Files/images/E-01.jpg /Files/images/E-02.jpg

/Files/images/E-03.jpg

Вебінар "БУЛІНГ: соціально-психологічні аспекти"

У листопаді 2021 н.р. практичним психологом Южаковою С.В. та педагогом соціальним Ніконенко К.І. для педагогічних працівників ЗОШ № 29 дистанційно бул проведений вебінар на тему: «БУЛІНГ: соціально-психологічні аспекти». На вебінарі колеги розглянули: основні поняття за темою, психологічні особливості учнів у соціальній ролі булера. Педагогам були надані рекомендації щодо просвіти та профілактичних дій з протидії булінгу, а також реагування на випадки насильства та алгоритм дій вчителя; наслідки булінгу, адміністративна та кримінальна відповідальність батьків дитини-булера. Також були надані рекомендації щодо оформлення інформаційного куточка в учнівських класах, де необхідно розмістити телефони довіри, рекомендації учням щодо поведінки під час занять у школі.

/Files/images/Булінг вебінар педагоги1.png

/Files/images/Булінг вебінар педагоги2.png

/Files/images/Булінг вебінар педагоги 3.png

/Files/images/Булінг вебінар педагоги4.png

/Files/images/Булінг вебінар педагоги5.png

ІІ Національний антибулінговий урок від ГО "Не_цькуй"

В період з 28 вересня по 8 жовтня у ЗОШ №29 проходить ІІ Національний антибулінговий урок від ГО "Не_цькуй" (також протягом вересня та жовтня - теми уроків цього напрямку).

Психолог Южакова С.В. та педагог соціальний Ніконенко К.І. разом з учнями 7-А класу (класний керівник Приходько А.С) взяли участь у заході "ІІ Національний антибулінговий урок "Не_цькуй"", метою якого було ознайомлення дітей підліткового віку ознайомити із формуванням навички відповідальної поведінки в нашій школі, виховуючи почуття емпатії та переживання один до одного, усвідомлюючи те, що саме від кожного з них залежить безпечне освітнє середовище. #нецькуй #антибулінговий_урок_2021 дякуємо, НПО, @tskuvannia

/Files/images/D-47.jpg

Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

В рамках Всеукраїнського тижня протидії БУЛІНГУ в 3-В,4-В та 6-А класах психологом школи було проведено виховні заходи. Метою виховних годин було вироблення у дітей небайдужості до проблеми булінгу, розвиток співчутливого ставлення до жертв насилля, навички надання і отримання допомоги.

/Files/images/D-39.jpg

Професійна орієнтація: діагностика

Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні учнів з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії. Саме із метою виявлення особистих здібностей та професійної визначеності психологом школи було проведено виховну годину для учнів 9-Б (15.09.2021) та 9-А, 9-В (16.09.2021) класів.

/Files/images/D-23.jpg

Конфлікт. Безконфліктне спілкування

В період з 13.09.2021 по 20.09.2021 в 7-В, 7-А, 8-А та 6-Б класах психологічною службою школи було проведено колекційні заняття з учнями класних колективів "Конфлікт. Безконфліктне спілкування".

/Files/images/D-37.jpg /Files/images/D-38.jpg

Згуртування учнівського колективу

16.09. 2021 для учнів 5-а та 5-б класів психологічною службою навчального закладу було проведено виховний захід «Давай дружити». В ході якого діти дізналися, що від того, наскільки дружний класний колектив, залежить психологічний стан кожного учня. Від ступеня згуртованості дітейу класі залежить і ступінь засвоєння навчального матеріалу, ефективність роботи вчителя з класом і формування особистості учнів.

/Files/images/D-35.jpg /Files/images/D-36.jpg

Згуртування учнівського колективу

З метою формування сприятливого психологічного клімату в класі; покращення взаємодії між ними; первісна діагностика психологічної атмосфери в групі; усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функцій у групі; розвиток уміння працювати в команді для учнів 7-В та 5-Б класів психологічною службою навчального закладу 09.09.2021 було проведено виховний захід «Давай дружити».

/Files/images/D-33.jpg /Files/images/D-34.jpg

Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

"Демократія. Голуб миру"

В рамках тижня протидії булінгу 08.09. 2021 психологічною службою школи для учнів 8-а та 9-б класів було проведено урок "Демократія. Голуб миру".

/Files/images/D-23.jpg

/Files/images/D-32.jpg

Профілактика БУЛІНГУ "Статут небайдужого ставлення"

Актуальність такого явища як булінг зумовила необхідність системного підходу в профілактиці насильства та булінгу у закладах освіти. Саме тому із метою попередження даного прояву насильства у шкільному середовищі 10.09,2021 шкільним психологом Южаковою С.В та соціальним педагогом Ніконенко К.І було проведено виховний захід "Статут небайдужого ставлення" для учнів 6-а та 6-б класів.

/Files/images/D-31.jpg /Files/images/D-30.jpg

Профілактика БУЛІНГУ "Статут небайдужого ставлення"

З метою ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки 02.09.2021 психологічною службою начального закладу в 7-а, 7-б та 7-в класах було проведено виховний захід "Статут небайдужого ставлення".

/Files/images/D-19.jpg /Files/images/D-29.jpg

Профілактика суїцидального ризику

"Рівень щастя. Нехай завжди буду я"

ПРОФІЛАКТИКА СУЇЦИДІВ – це система заходів, спрямованих на попередження різних проявів суїцидальної поведінки, в тому числі, первинних і повторних суїцидальних дій. З метою розвитку особистості дитини, формування з дитинства здорового способу життя та попередження суїцидальних намірів 03.0.92021 у 8-А та 8-Б класах психологічною службою школи було проведено виховні заходи спрямовані на навчання конструктивній поведінці підлітків у кризових ситуаціях.

/Files/images/D-21.jpg /Files/images/D-19.jpg

Профілактика суїцидального ризику

"Рівень щастя. Нехай завжди буду я"

02.09.2021 психологом Южаковою С.В та соціальним педагогом Ніконенко К.І була проведена комплексна робота в 7-А, 7-Б та 7-В класах спрямована на ознайомлення учнів з поняттям “цінність життя” - метою якої є профілактика суїцидальних намірів та попередження негативних проявів поведінки в усіх ланках освітнього процесу, діагностика та тренінгове заняття, тема: "Рівень щастя. Нехай завжди буду я".

/Files/images/Тиждень з протидії булінгу1.jpg

/Files/images/Тиждень з протидії булінгу.jpg

/Files/images/Тиждень з протидії булінгу3.jpg

Профілактика суїцидального ризику

"Я - це сонце, яке існує, світить, радує та ЖИВЕ".

До Всесвітнього дня запобігання самогубством, що відзначається 10 вересня,з учнями підліткового віку, Психологічною службою було проведено профілактичний захід з елементами АРТ терапії "Рівень щастя. Нехай завжди буду я!". Діти замислилися над своїм життям, знайшли для себе радощі свого віку, розглянули філософію життя та змін в ньому, усвідомили сенс свого існування. Під гаслом "Я - це сонце, яке існує, світить, радує та ЖИВЕ" учні взяли участь в обговорюванні найважливіших тем у житті та зрозуміли, що протягом всього життя найважливіше, що в нас є, - це наше особисте життя та родина.

/Files/images/Тиждень з протидії булінгу4.jpg

/Files/images/Тиждень з протидії булінгу6.jpg

/Files/images/Тиждень з протидії булінгу7.jpg

2020-2021 навчальний рік

Година психолога

Урок для учнів 5 - 10 класів "Булінг. Протидія цькуванню"

До Міжнародного дня протидії булінгу, 4 травня, психологом Южаковою С.В. та соціальним педагогом Ніконенко К.І. був дистанційно проведений урок щодо протидії проявів булінгу серед учнів нашої школи.

Мета уроку - ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки, профілактику насилля в шкільному середовищі.

Булінг – це форма насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичній розправі тощо. Це явище може мати різні форми та проявлятися у різних ситуаціях.

У вправі "Ми - різні, але в чомусь ми однакові" розглянули тему толерантності один до одного. Учням ставилися складні питання на розуміння поняття та на усвідомлення своїх дій у шкільному середовищі серед однолітків.

/Files/images/булінг4.png
/Files/images/Булінг5.png
/Files/images/Булінг6.jpg
/Files/images/Булінг8.png

Тиждень психології у ЗОШ № 29

Тиждень психології зайняв своє місце серед інших предметних тижнів, оскільки з психологією пов'язаний увесь навчально-виховний процес.

Мета предметного тижня – реалізація психологічного супроводу, розширення і поглиблення знань учнів з психології, розвитку в них інтересу до цієї науки, збагачення знань про внутрішній світ власної особистості та особистості інших людей, прагнення до самопізнання, розкриття творчого потенціалу, створення позитивного емоційного настрою серед усії суб"єктів освітнього процесу.

Між учасниками освітнього процесу проводилися онлайн-уроки, були надані рекомендації батькам, запропоновано анкетування для батьків першокласників та батьків учнів підліткового віку. Учні середньої та старшої ланки проходили вікторіну щодо обізнанності про кібербулінг.

Конкурс малюнків "Щастя очима дітьми" серед учнів початкової школи надав тижню особливої атмосфери натхнення та роздумів для дорослих.

/Files/images/АРТ.png

/Files/images/АРТ1.jpg

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ "ВИБІР ПРОФЕСІЙ"

Мета практичних занять: підготувати учнів до вибору майбутньої професії

Щоб знайти себе і правильно визначити своє місце в житті, кожна людина має відповісти на такі запитання:

- що мені подобається?

- чим я хочу займатися в житті?

- у якому виді діяльності я зможу найповніше розкрити себе?

- чи буде професія, яку я обрав(ла) актуальною через 7 років?

- які мої спроможності? Нахили? Індивідуальні особливості особистості?

/Files/images/профориентация.jpg

ПОПЕРЕДЖЕННЯ СЕКСУАЛЬНОГО НАСИЛЬСТВА НАД ДІТЬМИ

Дистанційно для педагогічного колективу соціальним педагогом Ніконенко К.І. та психологом Южаковою С.В. були проведені просвітницькі заходи щодо попередження сексуального насильства над дітьми за програмою Українського благодійного фонду "Благополуччя дітей" "Стоп! Тут мій кордон!".

/Files/images/0000 11 педагоги.png

АКЦІЯ "16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА"

Для учнів підліткового віку психологом Южаковою С.В. були проведені профілактичні заходи: анкетування, бесіди у "питаннях-відповідях", практичні заняття з елементами тренінгу "Не смійся з мене".

Мета заходів:

1 )привернення уваги учнів до проблем насильства в учнівських колективах та протидії насильству в сім'ї та у школі;

2) профілактика та корекція насильницької поведінки;

3) співпраця в учнівському колективі

4) розвиток співчуття та емпатії.

Завдання:

1)підвищення рівня самосвідомості дітей;

2) навчання вільно виражати почуття, встановлювати зв'язок із власним внутрішнім «я» та одне з одним;

3) формування необхідних навичок у ситуаціях конфлікту.

/Files/images/00000000007-Б.jpg

/Files/images/000 8-Б.jpg

/Files/images/000 999.jpg

УРОК БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ У ВІРТУАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Урок був проведений психологом Южаковою С.В. та соціальним педагогом Ніконенко К.І. для учнів початкової середньої ланки школи.

Мета уроку: формування у дітей навичок безпечного спілкування та безпечної поведінки в інтернеті.

Актуальність теми полягає в тому, що сучасні діти більшу частину вільного часу проводять в інтернеті, де, завдяки вільному доступу, ознайомлюються з інформацією, яка може бути для них шкідливою, також спілкуються не лише з друзями з реального життя, а і заводять нові знайомства з людьми, які можуть бути небезпечними.

Завдання:

1)сформувати уявлення про можливі ризики спілкування в інтернеті;

2)сформувати уявлення, що друг в мережі залишається незнайомцем;

3)сформувати уявлення про інформацію, якою не варто ділитися в мережі;

4)ознайомити дітей з особами та установами, до яких можна звернутися за допомогою.

/Files/images/IMG_20210318_083201.jpg

/Files/images/22222222.jpg

/Files/images/000000000000.jpg

Заняття для учнів 1-2 класів: "Коло спілкування" у початковій школі:

/Files/images/0000000 1-2 класи.jpg

/Files/images/0000555.jpg

Практичні заняття з учнями 5-х класів з профілактики дезадаптації

Початок навчання дитини у старшій школі – складний етап у житті учня.

Перехід із початкової школи до середньої вважається кризовим періодом.

Цей етап неминуче пов'язаний зі зниженням успішності, хоча б тимчасовим. Учням, які звикли до певних порядків початкової школи, потрібен час, щоб пристосуватися до нового темпу і стилю життя. Процес адаптації ускладнюється дистанційним викладанням, коли дитина ще не має певний рівень самоорганізації навчального процесу.

Мета занять:

1) психологічна підтримка та допомога дитині щодо підвищення мотивації до навчання, пошук ідей та позитивних якостей у собі та інших;

2) емоційне забарвлення уроку, самостійний пошук ідей та зацікавленість до навчання;

3) підвищення рівня згуртованості класу та взаєморозуміння один одного;

4) розвиток комунікативних навичок;

5) підвищення вміння долати труднощі, досягати успіху;

6) зниження рівня тривожності та стабілізація емоційного стану;

7) підвищення впевненості учнів у навчанні у старшій школі;

8) виявлення неформальних лідерів класу;

9) зміцнення згуртованості в учнівському класі.

/Files/images/00.jpg

/Files/images/00 1.jpg

/Files/images/00 3.jpg

/Files/images/00 4.jpg

/Files/images/00 2.jpg

/Files/images/00 6.jpg

/Files/images/00 5.jpg

/Files/images/00 7.jpg

/Files/images/00 8.jpg

Заняття для учнів першого класу "Я - справжній друг"

Дружба – це стосунки між людьми, які засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Ось таке визначення дружбі дають тлумачні словники. Без друзів у наш час важко жити на світі. Споконвіку дружба вважалася великою цінністю.

Бесіди про дружбу, практичні заняття на згуртованість дуже корисні для дітей. Дуже важливо розповідати про такі якості, як доброта, вірність, взаємовиручка, бажання допомогти, підтримати. Також важливо розуміти що таке «дружба», а що таке «товариш», що залежить від тебе, як можна зробити свій клас дружним?

Мета занять:

- розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів;

- закріпити уявлення дітей про товариські взаємини та взаємодопомогу;

- спонукати учнів до товаришування та поваги один до одного.

Завдання:

1) зрозуміти значення дружби в житті людини та вміти розрізняти поняття «дружба» та «товаришування»;

2) усвідомити як правильно спілкуватись і товаришувати;

3) усвідомити, що необхідно самому стати гідним дружби, насамперед потрібно самому стати справжнім другом;

4) згуртування учнівського колективу.

/Files/images/00 9.jpg

/Files/images/00 111.jpg

Заняття з елементами тренінгу "Мої звички"

Мета заняття: актуалізувати тему про шкідливі звички, допомогти учням усвідомити важливість корисних звичок та важливість позбавлення шкідливих звичок.

Завдання:

1.Зацікавити учнів, надаючи інформацію про звички людини, формування та зміст поняття.

2.Формування правильної поведінки під час різних ситуацій.

3.Усвідомлення у собі наявності шкідливої звички та її впливу на здоров'я.

4.Зрозуміти вплив реклами на вибір людини.

Звички – це не усвідомлюючи дії і існують вони завдяки тому, що наш мозок економить енергію. Наш мозок так еволюційно створений, щоб шукати найкоротші маршрути для всіх наших дій, щоб ми заощадили зусилля та зосередились на тому,що більш важливо. Як тільки наш мозок помічає, що ми виконуємо певну поведінку знову і знову, звичка формується, дозволяючи нашому розуму рухатися на автопілоті. Хоча звички і економлять нашу енергію, вони можуть негативно впливати на нас.

Учні зрозуміли як проходить процес звички та попрацювали у міні-групах.

Обговорюючи та пропонуючи свій вихід, свою стратегію поведінки, своєю командою гідно вийшли із запропонованої їм ситуації.

/Files/images/000 8-В.jpg

/Files/images/J-96.jpg

/Files/images/6_n.jpg

/Files/images/1_n.jpg

/Files/images/2_n.jpg

/Files/images/3_n.jpg

/Files/images/4_n.jpg

/Files/images/5_n.jpg

Година психолога

Тиждень толерантності закінчується, а розуміння цього поняття повинно залишитися у пам’яті. Профілактичний напрямок з цього питання охопив як початкову, так і старшу школу, когось очно, а когось дистанційно. Але всі ми усвідомили, що процес поваги та розуміння, прийняття та тактовності двосторонній і ми всі маємо добре співпрацювати разом. Дітки-розумнички, замислювались та працювали гідно та з повагою один до одного!

/Files/images/J-55.jpg

16 листопада – Міжнародний день толерантності.

Які почуття відгукуються вам, коли Ви чуєте поняття «толерантність»?. Термін «толерантність» з латинського означає «терпимість», але включає в себе більше розуміння цього слова, ніж просто «терпіти». Це поняття має активне, а не пасивне значення. В толерантності безліч почуттів та якостей: Любов, Тактовність, Повага, Людяність, Свідомість, Розуміння, Доброзичливість, Солідарність...

/Files/images/J-54.jpg

2019-2020 навчальний рік

Сьогодні 26 листопада 2020 року, соціальний педагог Чемирис Альона Володимирівна спільно із практичним психологом Ситник Наталею Андріївною провели захід " Арт-терапія, як метод зняття напруги та стресу що допомагає гармонізувати внутрішній стан учнів" у 9-А класі класний керівник Білоножко Олена Миколаївна. Дякуємо, вчителям та дітям за плідну співпрацю.

/Files/images/9-б-43.jpg

Також в рамках шкільного тижня «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності»,22.11.2019, у 9-А (класний керівник Білоножко О.М), 9-Б (класний керівник Цинкуш Н.В) та 9-В (класний керівник Майоренко О.В) класах шкільним психологом Ситник Н.В та соціальним педагогом Чемирис А.В були проведені години спілкування «Скажемо боулінгу НІ».

/Files/images/8-12.jpg/Files/images/8-13.jpg/Files/images/8-14.jpg

Триває шкільний тиждень «Стоп. Булінг. 10 кроків толерантності». Так, 22.11.2019, шкільним психологом Ситник Н.В та соціальним педагогом Чемирис А.В були проведені години спілкування «Скажемо боулінгу НІ» у 8-А (класний керівник Бадя О.Р) та 8-Б (класний керівник Скляр І.В) класах.

/Files/images/8-10.jpg/Files/images/8-11.jpg

/Files/images/02-29.jpg

/Files/images/5-62.jpg

28.02.2019, шкільний психолог , Ситник Н.А, провела тренінг для учнів 6-В класу (класний керівник Якименко О.В). Тема тренінгу «Шляхи вирішення конфліктних ситуацій».

/Files/images/05-84.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 915